Bokserier

Extra lätt att läsa

Axel och Omar

Mysiga böcker om kompisarna som bor i samma hus.

Se alla titlar här.

Extra lätt att läsa

Djurkompisar

Spännande och gosiga äventyr med gulliga husdjur.

Se alla titlar här.

Extra lätt att läsa

Den magiska djuraffären

Lättläst och magiskt om drömmen om ett eget djur.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Klass 1b

Barnens egen favoritserie där både killar och tjejer kan känna igen sig.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Jordens fakta

Spännande och roligt för alla nyfikna!

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Mystiska skolan

Följ med till skolan där porten gnisslar och man hör väsande andetag i korridoren.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Riddarskolan

Äventyr, humor och spänning med kompisarna Egon, Fiona och Urban.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Vänner 4ever

Om kompisar och livet på lågstadiet.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Läs på egen risk

Riktigt läskiga vandringssägner för alla modiga nybörjarläsare.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Djurgänget

Om husdjur och kompisar. Mysigt och lättläst för alla djurälskare!

Lätt att läsa.

Lätt att läsa

Kort om sport

Lär dig mer om din favoritsport: tips, teknik och kul fakta.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Första naturhjälpen

Om klubben som kämpar för djuren och naturen!

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Märta

Roligt och lättläst för alla som älskar hästar, både hästbitna och hästrädda.

Se alla titlar här.

Lätt att läsa

Hjälp!

Vardagsdramatik i en lågstadieklass. Spänning som är lätt att känna igen sig i.

Se alla titlar.

Lätt att läsa

Evert

Se alla titlar här.

Lite mer att läsa

Sam och Sigge

Lättläst om succéponnyn Sigge!

Se alla titlar här.

Lite mer att läsa

Molly

Molly-böckerna handlar om livet med häst som det är på riktigt, men också om vänskap och systerskap. Skriven med värme av Siri Spont och drömmigt illustrerad av Andrea Femerstrand.

Se alla titlar.