Bonnier Carlsen stärker organisationen och växlar upp för framtiden
Efter ett rekordstarkt 2025 står Bonnier Carlsen redo att ta nya kliv med en förstärkt organisation och nya sätt att arbeta för att frigöra tid för kreativitet och långsiktig tillväxt.
Lisa Lewin, förlagschef Bonnier Carlsen:
– Förlagsarbete är i allra högsta grad ett lagarbete. Nu får flera av våra fantastiska medarbetare möjlighet att i nya roller utveckla förlaget ytterligare.
För att lyfta förlaget vidare och möta framtidens behov tillsätts flera nyckelroller inom kommunikation, försäljning och redaktion.
Förlaget stärker även sitt arbete på varumärkes- och PR-sidan:
- Lydia Putkinen Tappert, kommunikationschef
- Ragnhild Glimregn, varumärkesstrateg och projektledare kommunikation
- Tiina Nevala, PR-ansvarig projektledare kommunikation
- Susanne Trydal, försäljningschef
- Maja Lindqvist, redaktionschef och ansvarig förläggare 9 – 12
- Sahar Tarakemeh, redaktionsansvarig och projektledare
- Karin Wändahl, förläggare
Lisa Lewin, förlagschef Bonnier Carlsen:
– Den här satsningen är ett viktigt steg för Bonnier Carlsen och ger oss ännu bättre förutsättningar att nå ut med alla de enastående berättelser vi har förmånen att arbeta med. Vårt mål är alltid att ge varje bok och varje berättare de bästa möjligheterna, och eftersom förlagsarbete aldrig är statiskt kräver det att vi ständigt omprövar, utvecklar, vågar tänka nytt och utmana oss själva. Med den breda kompetensen i den här konstellationen står vi starkare än någonsin och är väl rustade att fortsätta vara ett av Sveriges ledande barnboksförlag.
För ytterligare information, kontakta:
Lisa Lewin, förlagschef, lisa.lewin@bonniercarlsen.se, 070-773 84 93
